usługi webhostingowe • domeny internetowe rejestracja • tanie serwery • CMS - strony WWW • e-marketing • e-commerce
Email Drukuj

FAQ - domeny

Rejestracja domen
Domena zostaje zarejestrowana w dniu uznania na rachunku anet.pl należności za domenę. Domena jest aktywna po około 24 godzinach od momentu rejestracji. Jest to okres czasu potrzebny do propagacji domeny w sieci.

Jeśli chcą Państwo przyspieszyć proces rejestracji domeny, prosimy o wysłanie maila z potwierdzeniem zapłaty na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Aby domena funkcjonowała poprawnie konieczne jest jej prawidłowe skonfigurowanie w Panelu Administracyjnym. Domena jest aktywna po 24 godzinach od momentu jej rejestracji i opłaceniu.

Najbardziej prawdopodobne przyczyny dla których strona nie jest widoczna to:
- domena nie została dopisana do DNS'ów anet.pl
- domena nie została skonfigurowana w panelu administracyjnym
- strona nie została właściwie wgrana na konto FTP
- nie upłynął właściwy czas pozwalający na rozpropagowanie sie domeny w sieci (24 h)
Po upewnieniu się, że powyższe czynniki zostały poprawnie spełnione prosimy o kontakt z Anet.pl.
Po upłynięciu 14 dniowego okresu czasu rezerwacji domeny zostaje ona automatycznie zablokowana przez system NASK na losowy okres czasu (od 1 do 30 dni). Po zwolnieniu domeny możliwe jest jej ponowne zgłoszenie do rejestracji.
Domeny polskie można zarejestrować na okres czasu od 1 roku do 10 lat.

Domeny globalne można zarejestrować na okres czasu od 1 roku do 5 lat.
Transfer domen
Procedura transferu domen pl.

Aby rozpocząć transfer domeny pl. należy wypełnić formularz transferu domeny umieszczony na stronie http://www.
Transfer domeny należy rozpocząć najwcześniej po 21 dniach od daty rejestracji lub odnowienia domeny. W przypadku transferu domeny z NASK dodatkowo nie później niż na 4 tygodnie przed wygaśnięciem jej terminu ważności.
W przypadku transferu domeny z NASK Klient otrzyma drogą mailową wniosek reprezentowania abonenta przez Consulting Service - Partnera Anet.pl w zakresie rejestracji domen. Podpisany i opieczętowany wniosek należy przesłać na podany adres e-mail. W przypadku transferu domeny, której abonentem jest firma należy dołączyć stosowne dokumenty. Ich lista znajduje sie na stronie NASK.

W przypadku transferu domeny od innego rejestratora należy przesłać do Anet.pl na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. kod authinfo (kod uzyskuje sie od obecnego rejestratora).

W każdym z przypadków na adres abonenta domeny zostanie wysłany mail z prośbą o potwierdzenie transferu. Transfer musi zostać potwierdzony poprzez kliknięcie w link przez Abonenta domeny. Ważność linku wynosi 5 dni.
Procedura transferu domeny eu

Aby rozpocząć transfer domeny eu. należy wypełnić formularz transferu domeny umieszczony na stronie http://www
Zgłoszenie domeny nie może nastąpić później niż 14 dni przed datą jej wygaśnięcia.
Na adres abonenta domeny zostanie wysłany mail z prośbą o potwierdzenie transferu. Transfer musi zostać potwierdzony poprzez kliknięcie w link. Abonent ma na to do 7 dni. W przypadku niepotwierdzenia transferu w ciągu 7 dni, procedurę transferu należy rozpocząć od nowa poprzez wysłanie faksu do EURid. Wzór wniosku znajduje sie na stronie EURid
Data zakończenia transferu rozpoczyna nowy okres rozliczeniowy, na który firma Anet.pl wyśle fakturę proforma z 7 dniowym terminem płatności.
Procedura transferu domen globalnych

Aby rozpocząć transfer domeny globalnych (.com, .net, .biz itp.) należy wypełnić formularz transferu domeny umieszczony na stronie http://www.
Po wypełnieniu formularza należy opłacić wysłaną na adres abonenta domeny fakturę proforma za odnowienie domeny oraz przesłać na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. uzyskany od obecnego rejestratora kod authinfo.
Po otrzymaniu wpłaty transfer domeny globalnej jest inicjowany przez anet.pl. Na adres abonenta domeny zostanie wysłany mail z prośbą o potwierdzenie transferu. Transfer musi zostać potwierdzony poprzez kliknięcie w link przez Abonenta domeny do 5 dni.
Jest to kod pozwalający na transfer domeny pomiędzy partnerami NASK. Każdy rejestrator domeny ma obowiązek na życzenie abonenta taki kod udostępnić.
Zarządzanie domeną
Serwery Anet.pl korzystają z pary dns'ów o następujących parametrach:

Pierwszy serwer nazw (primary nameserver):
ns1.tld.pl - 195.149.224.10

Drugi serwer nazw (secondary nameserver):
ns2.tld.pl - 195.149.225.10

W celu korzystania z usług hostingowych Anet.pl przy rejestracji domeny należy podać właśnie te adresy serwerów DNS. W przypadku przejścia do Anet.pl od innego usługodawcy przed zmianą delegacji domeny koniecznej jest zgłoszenie Anet.pl nazwy domeny oraz konta w systemie Aneta.pl w celu wpisania jej do dns'ów. Zmiana dalegacji możliwa jest wyłącznie gdy nowe serwery nazw obsługują już domenę.
W przypadku rejestracji domeny konieczne jest podanie danych podmiotu osbługującego domenę od strony technicznej (domeny rejestrowane w Anet.pl mają automatycznie wypełnione to pole). Jeśli będą korzystać Państwo z usług hostingowych Anet.pl przy rejestracji domeny należy podać następujące dane:

Nazwa: ANET.PL
Osoba: Barbara Stolarczyk
Adres e-mail: admin@anet.pl
Zmiana delegacji domeny to czynność wykonywana przy zmianie dostawcy hostingu. Jeśli decydują się Państwo na zmianę usługodawcy, który będzie utrzymywał Państwa stronę WWW, konto ftp, konta pocztowe konieczne jest właśnie dokonanie zmiany delegacji domeny (potocznie: zmiana dns'ów).

Pierwszą czynnością jakiej należy dokonać przed zmianą delegacji jest zgłoszenie nazwy Państwa domeny nowemu usługodawcy w celu wpisania jej do DNS. Zmiana delegacji domeny bez wpisania jej u niego nie jest możliwa (system zgłosi komunikat: "host nie jest skonfigurowany dla domeny").

Jeśli posiadają Państwo panel administracyjny domeny (taki panel udostępnia Anet.pl) wszystkich zmian można dokonać za jego pośrednictwem. W tym celu należy zalogować się do panelu i należy wpisać nowe serwery nazw dla domeny, które są właściwe dla danego usługodawcy (w przypadku Anet.pl: ns1.tld.pl i ns2.tld.pl). Po wpisaniu nowych danych należy zaakceptować zmiany.

W przypadku nie posiadania dostępu do panelu należy zgłosić taką zmianę do rejestratora domeny, które powinien dokonać jej w ciągu 24 godzin.

Zmiany po akceptacji będą widoczne w całej sieci w ciągu 24 godzin - pierwsze po restarcie systemu dns głównego rejestratora domen (np. NASK), które odbywa się co 15 minut w następujących oknach czasowych (bez względu na dzień tygodnia):

1) 00:00 - 07:30
2) 09:00 - 11:45
3) 13:00 - 15:45
4) 17:00 - 23:45).

Należy pamiętać, że wiele serwerów DNS nie odświeża informacji o powiązaniach domen z adresami IP na bieżąco, lecz zamiast tego przechowuje przez pewien czas posiadane przez siebie informacje. W związku z tym, nawet gdy zmiany zostaną już wprowadzone w serwerach DNS głównego rejestratora domen, może upłynąć wiele godzin, zanim wszystkie serwery DNS w Internecie uaktualnią swoje dane. Ten okres czasu nazywany jest czasem propagacji.
Czasami po zmianie delegacji domeny musi upłynąć trochę czasu aż zmiany będą widoczne dla części użytkowników.

Przed zmianą należy pamiętać, że system DNS restartowany jest co pewien ustalony czas (zmiana nie odbywa się w trybie rzeczywistym - online). Zmiany zaczynają być widoczne dopiero po restarcie systemu DNS (np. w NASK serwery są aktualizowane co 15 minut w następujących oknach czasowych (bez względu na dzień tygodnia):

1) 00:00 - 07:30
2) 09:00 - 11:45
3) 13:00 - 15:45
4) 17:00 - 23:45).

Aby wszystkie komputery widziały domenę w nowym miejscu, musi upłynąć od kilkunastu minut do nawet kilku godzin.

Aby przyspieszyć zmiany lokalnie można spróbować zmienić swój adres IP (np. w przypadku neostrady zrestartować usługę), zmienić lokalnie w komputerze używane adres DNS (opcja zaawansowana) lub też wyłączyć i włączyć ponownie komputer. Często też zdarza się również, że zgłasza się wciąż strona zapisana na naszym komputerze w tzw. cache'u (pamięć lokalna) - w takim przypadku należy po prostu opróżnić cache. Jeśli te zabiegi nie pomogą, konieczne może być odczekanie kilku godzin do czasu pełnej propagacji nowych adresów DNS.
Pierwszą czynnością jakiej należy dokonać przed zmianą delegacji jest zgłoszenie nazwy Państwa domeny nowemu usługodawcy w celu wpisania jej do dns. Zmiana delegacji domeny bez wpisania jej u niego nie jest możliwa (system zgłosi komunikat: "host nie jest skonfigurowany dla domeny").